Om L&M Consulting

L&M Consulting har 30 års erfaring i konsulentbranchen.

Vi løser opgaver med stor kompleksitet i samspillet mellem markedet - politik - trends - økonomi - organisation - psykologi - ledelse og mennesker.

Ganske enkelt fordi tingende hænger sammen og derfor er styrende i forhold til at drive en succesfuld virksomhed.

Opnåelsen af succes ligger i at skabe og vedligeholde den rette balance og sammenhængskraft mellem disse faktorer.

Det bidrager vi med at skabe.

Referencer

Med 30 års erfaring i branchen har vi løst opgaver og ydet konsulentbistand til en lang række offentlige og private virksomheder, bl.a. til: 

  • ”Lederne” – Ledernes Hovedorganisation
  • Minksekretariatet juridisk afdeling
  • Den Kongelige Porelænsfabrik, København
  • Royal openhagen
  • Oticon
  • ISO Plus
  • Radiometer
  • Statens Administration
  • Kystdirektoratet
  • Erhvervsakademiet Aarhus
  • Superligaklubben Randers F
  • Entreprenørfirmaet Per Aarsleff
  • Greve Kommune
  • Vejle Kommune
  • Vejle Amt
  • Region Syddanmark
  • Region Midt
  • Odense Universitets Hospital.
  • Vejle Sygehus
  • Pluskontoret Arkitekter Århus
  • Kræftens Bekæmpelse.
  • Strömma Turist- og færgefart København
  • Lærerstandens Brandforsikring, København
  • DK-amp Danmark
  • Samaqua - Vandenter Syd Odense
  • HK
  • G.R.A.S Holte

10 vigtige tanker og erfaringer ved brug af ekstern konsulent, - som er værd at hæfte sig ved

  • At virksomheden har stor opmærksomhed på hvilken konsulent og konsulenttype man agter at hyre ind. Konsulenter har ofte helt forskellige tilgange og forståelser af begreber som organisation, ledelse, processer og metoder.
  • At have tjek på konsulentens uddannelsesmæssige baggrund, kompetencer, erfaringer, certificeringer, referencer og personlighed m.fl. i f.h.t håndteringen af opgaven.
  • At virksomheden for alvor vil opgaven og konsulenten. At virksomheden og konsulenten tager sig tid til sammen at afklarer historikken, konteksten og baggrunden for henvendelsen eller opgaven. At opgaven ikke er defineret på forhånd uden refleksion eller undersøgelse af andre perspektiver eller muligheder.
  • At designe og blive enige om, hvad den primære opgave er, og at opstille klare forventninger til de konkrete proces- og resultatkrav.
  • Håndtering af de følelser, fjendtlighed, modstand og muligvis åbne angreb på designet, ledelsen og konsulent som kan opstå under forløbet.
  • At opgavens proces- og resultatkrav skal give mening for deltagene. Afklaring på direktiv, indflydelse og medbestemmelse i opgaveløsningen.
  • At gøre det uklare klarere. Herunder at have en løbende dialog, analyser, vurderinger og refleksioner af forløbet, for kontinuerlig læring, udvikling og resultatskabelse.
  • At der afsættes nok tid og øvrige ressourcer til opgaven.
  • Handlingsorientering er et centralt element – det at få noget til at ske.
  • At konsulenten ikke bliver til leder.